Hézagpótlás: A kortárs magyar irodalom tanítása
Hogyan értik és hogyan tanítják a magyartanárok a kortárs magyar irodalmat? Tanulmányok, javaslatok, óravázlatok tizenöt gyakorló tanártól.
-15% Részletek…
Kötetünk tisztelgés Arató László életműve előtt. Aki a magyar iskola ügyét nyomon követi, jól tudja, hogy Arató László iskolateremtő egyéniség, akinek a nevéhez a magyartanítás egészen új megközelítései, az irodalomtanítás öntudatosodása és felnőtt diszciplínává válása, az irodalomról való iskolai beszédmód megújítása fűződik.
A kötet első részében az előtte tisztelgő konferencián elhangzott előadásokat közöljük, második részében pedig közreadunk néhány tanulmányt Arató László irodalompedagógiai munkásságából.
Szerzők: Arató László és Bárány Tibor, Bengi László, Fenyő D. György, Gintli Tibor, Knausz Imre, Miklós Tamás, Molnár Gábor Tamás, Pethőné Nagy Csilla.
Szerkesztette: Fenyő D. György
Különnyomat, redetei kiadás: dűlő a műút irodalmi, művészeti és kritikai folyóirat önálló tartalmú digitális melléklete
172 oldal, puha borító
Hogyan értik és hogyan tanítják a magyartanárok a kortárs magyar irodalmat? Tanulmányok, javaslatok, óravázlatok tizenöt gyakorló tanártól.
-15% Részletek…
Líra, dráma, epika, témák Halotti beszédtől a Ruminiig, a mai irodalomtanítás egy különleges keresztmetszetben. A könyv Vojtek Sándor (1972–2013) publikált és hátrahagyott írásainak nagyszabású válogatása. A tanulmányok az irodalomtanítás gyakorlatáról szólnak, mindegyik témánál váratlanul sok feldolgozási ötlettel, sok aprólékosan kidolgozott feladattal. Az írások közös kiindulópontja, hogy olvasni, irodalmat tanulni és tanítani egy hatalmas közös intellektuális élmény lehet. De rengeteg múlik a tanáron, hogy tényleg az legyen.
-15%
Részletek…