Hézagpótlás: A kortárs magyar irodalom tanítása
Hogyan értik és hogyan tanítják a magyartanárok a kortárs magyar irodalmat? Tanulmányok, javaslatok, óravázlatok tizenöt gyakorló tanártól.
-15% Részletek…
Líra, dráma, epika, témák Halotti beszédtől a Ruminiig, a mai irodalomtanítás egy különleges keresztmetszetben. A könyv Vojtek Sándor (1972–2013) publikált és hátrahagyott írásainak nagyszabású válogatása. A tanulmányok az irodalomtanítás gyakorlatáról szólnak, mindegyik témánál váratlanul sok feldolgozási ötlettel, sok aprólékosan kidolgozott feladattal. Az írások közös kiindulópontja, hogy olvasni, irodalmat tanulni és tanítani egy hatalmas közös intellektuális élmény lehet. De rengeteg múlik a tanáron, hogy tényleg az legyen.
-15%
A könyv a Magyartanárok Egyesülete Könyvtár és katedra c. sorozatában jelenik meg
Szerkesztette: Fenyő D. György
A könyv tartalomjegyzéke
I. Versek és drámák a magyarórán
A szent poézis néma hattyú?
Dorottyázás
Csokonai – humor – erotika
„Mint tehessem, mint lehet, Hogy ne nyomjon engem álom...”
Hogyan tanítsuk a Tücsökzenét?
Tanítható-e a Thomas Mann üdvözlése? Hol, mikor, miért?
II. Prózai művek a tanításban
Halott-e a Halotti beszéd?
Feladatok az Egri csillagok iskolai és otthoni feldolgozásához
Csátholjunk!
Az Iskola az iskolában
Szétszabdalt meseregény
III. Témák, motívumok az irodalomban
Írott és festett bolondok
Étel és irodalom
IV. Az irodalomtankönyvek szemlélete
Mit tanítanak a szlovákiai magyar irodalomkönyvek
a nemzetiségi irodalom kapcsán?
Olvasóközpontú irodalomtanítás? Középiskolai tankönyvek elemzése
Utószó – Egy magyartanár hagyatéka (Fenyő D. György)
Két Egér Könyvek, 2017
704 oldal, A5, puha borító
Hogyan értik és hogyan tanítják a magyartanárok a kortárs magyar irodalmat? Tanulmányok, javaslatok, óravázlatok tizenöt gyakorló tanártól.
-15% Részletek…